Kawasaki Z 1300

€ 14.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 17-08-1984
Categorie Tourmotor
Kmstand 57.615 km Financieren
Motorinhoud 1.286 cc

Algemeen

Bouwjaar 17-08-1984
Categorie Tourmotor
Kmstand 57.615 km Financieren
Motorinhoud 1.286 cc

Aanbieder

Bedrijfsnaam Jaap Middel / Jamoto
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Zuiderdiep 78
Postcode 9523 TH
Plaats Drouwenermond
Provincie Drenthe
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 22928565 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.jaapmiddel.nl/
E-mail e-mail sturen

Motor online verzekeren?

Vergelijk meer dan 140 verzekeringsmogelijkheden
bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Aantal cilinders: 6
Ledig gewicht: 296 kg
Wielbasis: 159 cm
Schade: schadevrij

Originele en goed bewaard gebleven Kawasaki Z1300 van de eerste eigenaar

Kawasaki Z 1300


- Kenteken: MG-54-GP
- Merk: Kawasaki
- Model: Tour
- Tellerstand: 57615 KM
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1984
- Transmissie: Geschakeld
- Motorinhoud: 1286 cc
- Aantal cilinders: 6
- Vermogen: 88 kW / 120pk
- Ledig gewicht: 296 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar




Deze Kawasaki Z1300 uit 1984 is een van de weinige mooie en geheel originele Nederlandse zescilinder-in-lijn motoren die te koop is. Dit model Z1300 is gefabriceerd van 1979 tot 1989. De vermogen van 120 pk is nog steeds goed te noemen voor een bijna 40 jaar oude machine. Voor die tijd was de luchtvering, zowel vóór als achter ook al vooruitstrevend.

In tegenstelling tot Honda's CBX ging Kawasaki voor waterkoeling, cardanaandrijving en twee kleppen per cilinder. De cilinderinhoud was bijna 250 cc meer dan bij de Honda zes, en een "ondervierkante" boring/slag (62 x 71 mm) zorgde voor meer koppel en minder toerental. 
Zeldzaam, mechanisch interessant, snel en ook markant,
In deze mooie en originele staat zien we deze motoren niet vaak meer te koop.

De benzinetank, het stalen voorspatbord, de rijdeksels en het 'kontje' zitten nog in de originele fabriekslak.
Alle andere delen zitten ook nog in de originele lak, maar hier en daar is deze wel wat bijgewerkt.
Het zadel, het stuur, de hendels, de knipperlichten, zijn ook nog origineel.
Ik heb twijfel over de handvatrubbers, maar verder is de motor, naar mijn beste weten nog helemaal origineel.
De motor heeft gebruiksporen, die horen bij de kilometerstand en leeftijd.

Wat hebben wij aan de motor gedaan, voordat deze te koop werd aangeboden:
* De accu is vernieuwd
* De carburateurs zijn gereviseerd en gereinigd
* De olie is ververst
* De remmen zijn gereinigd en de remvloeistof is vervangen
* Beide banden zijn vernieuwd.
* De motor is getest en goed bevonden.

Met een korte druk op de startknop, loopt de motor.
Of hij nou warm of koud is.
Het geluid is hartverwarmend en nog precies zoals de motor nieuw werd geleverd.
Alles werkt zoals het hoort te werken en het rijden is een belevenis.
Je rijdt als op rails, met een relaxte zithouding.
Als je gas geeft merk je dat de dat de motor wel wat 'in de mouwen' heeft.
Man wat sleurt dat ding!
Ja, en dan dat geluid. Onovertroffen.

Hoewel de motor slechts één eigenaar heeft gehad, is er geen onderhoudsboekje bij de motor.
De eigenaar van het motorbedrijf die de motor in onderhoud had, bevestigde dat de kilometerstand juist is.

Enkele jaren geleden is mij gevraagd drie motoren te stallen.
De motoren waren van één eigenaar.
Van koop of verkoop was geen sprake, alleen stalling.
Bij de motoren waren nog allerlei losse accessoires en onderdelen en die heb ik in grote tassen gedaan en samen met de motoren meegenomen en bewaard.

Basisdekking voor uw motor

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen motor mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen motor

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie