Bouwjaar | 11-01-1985 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 136.915 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | LS-74-RJ Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.397 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
€ 29.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 11-01-1985 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 136.915 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | LS-74-RJ Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.397 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | De Caspers Collectie |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Burg. J.G. Legroweg 108 |
Postcode | 9761 TD |
Plaats | Eelde |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)50 - 3080000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.caspe.rs |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
In topstaat verkerende Renault 5 Alpine TURBO. Waar collectorsitem voor de 'hothatch' liefhebber. Met folders én documentatie.
Renault 5 Alpine Turbo 1984 | Topstaat | Zeldzaam
- Kenteken: LS-74-RJ
- Merk: Renault
- Model: 5 Alpine
- Tellerstand: 136915 KM
- Carrosserievorm: Hatchback
- Aantal deuren: 3
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1985
- Transmissie: Handgeschakeld 5-versnellingen
- Kleur: blauw Metallic
- Bekleding: Velours
- Kleur interieur: beige
- Motorinhoud: 1397 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 81 kW / 110pk
- Ledig gewicht: 844 kg
- Aantal zitplaatsen: 4
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Emissieklasse: Euro Euro 0
Exterieur
- Achterruitwisser
- Buitenspiegel rechts
- Getint glas
- Metaalkleur
- Sportvelgen
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar.
De Renault 5 Alpine Turbo. Trendzetter met de hoofdletter T van Turbo.
Turbo Time
In de jaren 80 kreeg ieder beetje succesvol product wat op de markt kwam de vermelding Turbo met zich mee. Van je vaatwasser tot je koffiezetapparaat maar uiteraard ook je auto kreeg stickers of een knop met dat fameuze woord erop. Zodoende kwam Renault in 1982 met de Renault 5 Alpine Turbo. Een doorontwikkeling van de Renault 5 Alpine maar dan, zoals je kunt raden, met een Turbo! Dit verhoogde het vermogen van 93 pk naar 110 pk en 149 Nm. Genoeg voor een auto met een leeggewicht van maar 844 kg. Volgens Renault zelf was dit techniek die rechtstreeks afkomstig was van hun Formule 1 wagens. Een hot-hatch die door zijn techniek en prestaties een ware trendzetter was voor de rest van de auto-industrie.
Zeldzaam
De Renault 5 Alpine Turbo is maar kort geleverd van 1982 t/m 1984 en is daarmee een zeldzame verschijning. Zeker 40 jaar later en in zo'n prachtige staat als deze. in 2015 gerestaureerd. Bij de auto zit originele documentatie met facturen, folders en instructieboekjes.
In 1984 was deze Renault te koop bij de dealer met een vanaf prijs van zo'n 26950 gulden. Daarvoor kreeg je een Renault 5 Alpine Turbo die standaard was uitgerust met:
- Velours bekleding
- Sport onderstel
- Sport stuur
- Cibié mistlampen
- Toerenteller
- Turbo druk meter
- Olie druk meter
- Verwarmbare achterruit
- Elektrisch bedienbare ruitensproeiers
- Schijfremmen voor en achter
- 5 versnellingen
Optioneel kon je ook nog metallic lak en getinte/zonwerende ramen bestellen waarover deze auto ook beschikt. Daarnaast heeft hij als grappig detail een aftermarket 'Alpine' autoradio gekregen.
Naast zijn standaard rijke uitrusting is de Renault 5 Alpine Turbo te herkennen aan zijn unieke striping, turbo embleem in de grill, voorbumper met mistlampen en zijn gave 13 inch Alpine lichtmetalen velgen.
Techniek
De Renault 5 Alpine Turbo werd gebouwd door Alpine in hun fabriek in Dieppe. Onder de naar voren kantelende motorkap ligt een 1.4 l motor met carburateur en een Garett T3 turbo. Het motorblok ligt in de lengte met de kop
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Renault 5 | Terug naar de toekomst
De Renault 5 is ooit uit nood geboren. In de jaren '70 was er een financiële crisis, terwijl mensen juist meer vrijheid kregen. Daarom was een kleine, functionele en voordelige auto nodig. Het antwoord was de Renault 5. Nu is er vraag naar betaalbare elektrische auto's. Brengt de Renault 5 opnieuw het antwoord? Tijd voor een eerste kennismaking in een fotostudio.
De Renault 5 is een compacte elektrische auto. Met de retro-vormgeving spreekt hij liefhebbers aan. Met de lage prijs maakt hij elektrisch rijden bereikbaar voor een grotere groep kopers.
Plus
- geslaagde vormgeving / sterk imago
- scherpe prijs
- moderne techniek
Min
- onhandige en gevaarlijke locatie laadaansluiting
- klein dashboardkastje / ondiepe deurvakken
- matig zicht vooruit voor lange bestuurders
Conclusie
In de jaren '70 was de Renault 5 de juiste auto op de juiste tijd. Afgaande op een eerste kennismaking in een fotostudio (dus zonder proefrit) lijkt dat nu weer het geval. Destijds maakte de Renault 5 mobiliteit bereikbaar voor een grote groep automobilisten dankzij de lage prijs in combinatie met goede rijeigenschappen en een sympathieke uitstraling. De nieuwe Renault 5 doet dat nu voor elektrische mobiliteit, want deze volledig elektrische auto is voordeliger dan een hybride.
Maar, de nieuwe Renault 5 is veel meer dan alleen een goedkope elektrische auto! Dankzij het retro-ontwerp spreekt de 5 ook autoliefhebbers aan. Voor hen zijn er uitvoeringen met een groter bereik, sterkere motoren en een speciale aankleding. Op die manier spreekt Renault een nog grotere doelgroep aan, waarmee de volumes groter zijn en de prijs daalt.
Kortom: de nieuwe Renault 5 is een product dat beantwoordt aan een vraag en dat ook nog eens doet in stijl. Daarmee heeft de nieuwe Renault 5 alles in zich om net zo'n icoon te worden als het origineel.