Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 46.381 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | DZ-05-01 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 46.381 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | DZ-05-01 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 81 kW (110 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | De Caspers Collectie |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Burg. J.G. Legroweg 108 |
Postcode | 9761 TD |
Plaats | Eelde |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)50 - 3080000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.caspe.rs |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Prachtige klassieke 911 T met leuke opties en historie
Porsche 911T 1969 | Dogleg | Bahia-rot | Fuchs
- Kenteken: DZ-05-01
- Merk: Porsche
- Model: 911
- Tellerstand: 28820 Mijl
- Carrosserievorm: Coupé
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1969
- Transmissie: Handgeschakeld 5-bak
- Kleur: rood
- Kleurnaam: Bahiarot
- Bekleding: Skai
- Kleur interieur: zwart
- Motorinhoud: 1991 cc
- Aantal cilinders: 6
- Vermogen: 82 kW / 112pk
- Ledig gewicht: 1030 kg
- Aantal zitplaatsen: 4
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
- Emissieklasse: Euro Euro 0
Interieur
- Lederen bekleding
- Lederen interieur
Prachtige klassieke 911 T met leuke opties en historie
Informatie
Deze klassieke 911 T uit 1969 is oorspronkelijk geleverd in de VS en in 2015 naar Nederland gehaald. Origineel voorzien van opties zoals een versnellingsbak met 5 verzetten, lederen stuur, Blaupunkt radio en luidspreker in het dashboard. Dankzij liefhebbende eigenaren en een oudere restauratie oogt de 911 T bijna als nieuw. Documentatie met historie over de geschiedenis en onderhoud van de auto zijn aanwezig en inzichtelijk.
Exterieur
In 1969 kwam dit exemplaar de fabriek uit gerold in een oranje kleur. De tweede eigenaar uit de VS besloot bij de restauratie van de auto de kleur te wijzigen in Bahiarot. Een knal rode kleur die perfect afsteekt bij het zwarte interieur en two-tone 15'' Fuchs velgen. De bumper bescherming aan de voorzijde is verwijderd en gelijktijdig is er een 911 S onder-spoiler gemonteerd voor betere aerodynamica en voornamelijk een stoere look. Het chroomwerk is nog netjes en het totaalplaatje van dit exemplaar klopt gewoon, dit is zoals een klassieke 911 uit 1969 er uit hoort te zien.
Interieur
Het interieur van de 911 T met de kenmerkende klokjes, centrale toeren teller en eenvoudig maar mooi vormgegeven dashboard is in het zwart uit gevoerd. Extra opties zijn het lederen stuur en versnellingspook met afwijkend schakelpatroon. Deze 911 T beschikt namelijk over een zeldzame 5-bak met zogenoemde 'dogleg' met de 1e versnelling linksonder. In de 911 voelt het alsof de auto om je heen gevouwen zit en jij als bestuurder centraal staat.
Technisch
Achterin de 911 T ligt een 2 liter zescilinder boxer motor met 110 pk. Met maar 1030 kg aan gewicht levert deze 911 de pure rijbeleving die je mag verwachten van een klassieke Porsche. Optioneel is de dogleg bak met 5 versnellingen waarmee de sportieve rij-eigenschappen extra worden versterkt. Technisch is de auto in orde want in de VS heeft de motor een grondige revisie gehad en een aantal jaren geleden is de versnellingsbak ook gereviseerd. Kortom een geweldige klassieker voor de liefhebber op zoek naar de ware Porsche experience.
Wil je meer weten?
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.
Mail: sales@caspers
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.