Mercedes-Benz E-Klasse 500 BRABUS 6.1 426pk ZELDZAAM | YOUNGTIMER
n.o.t.k.
Bouwjaar | 13-05-2002 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 211.014 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | H-719-NJ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 6.034 cc |
Vermogen | 313 kW (426 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 13-05-2002 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 211.014 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | H-719-NJ Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 6.034 cc |
Vermogen | 313 kW (426 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jurjens Automotive |
Contactpersoon | M.W. Jurjens |
Adres | Setheweg 14d |
Postcode | 7942 LB |
Plaats | Meppel |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 303 km/u
Maten
Wielbasis: 285 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.625 kg
Laadvermogen: 625 kg
GVW: 2.250 kg
Max. trekgewicht: 1.900 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Bruin
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 276 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Onderhoud, historie en staat
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
| Zeer zeldzaam (!) | BRABUS 6.1 | 426pk | 621 Nm | 303 km/h | 0-100 km/h: 5,0 s | Luchtvering | Lederen bekleding | Panorama daken | Alpine Multimediasysteem Apple Carplay | Bi-Xenon | Camera | Navigatiesysteem | 18" Monoblock V | 2002 | 211.014 km | | EUR 19.900 |
Mercedes-Benz E-klasse BRABUS 6.1 (426pk)
Wanneer je bij Arnhem de grens over rijdt en met 'Duitse Autobahn' spoed een goed half uurtje door boenderd kom je als snel in Bottrop uit. In Bottrop - onder de rook van 'auto stad' Essen is BRABUS gevestigd. Zij zijn 's werelds grootste Daimler tuner waarbij zij vooral bekend zijn van de ge-upgrade Mercedes-Benz modellen. BRABUS ontvangt een fabrieksauto van Mercedes-Benz en deze wordt volledig naar klantwens aangepast. Je kunt kiezen voor diverse bodykits en optische opsmuk, maar ook voor de echte tuning van onderstel, remmen en motorvermogen. Vooral dat laatste is een kostbare bedoening en hoewel zij inmiddels een behoorlijke omvang hebben waren de oplages van de verschillende modellen ruim een decennia geleden nog behoorlijk laag. Het zijn zeldzame verschijningen waar soms maar enkele tientallen van geproduceerd zijn. Zo ook deze E-klasse BRABUS 6.1.
Voor de Brabus 6.1 dient in de basis de reguliere E-klasse E500 met de 5.0 V8. Deze wordt volledig onder handen genomen door BRABUS waarbij de cilinderinhoud vergroot wordt, hoogwaardige materialen worden gebruikt zoals speciale nokkenassen en uiteraard de fraaie afwerking. Het motorvermogen stijgt er meer van 306pk naar 426pk. Bij dit exemplaar zijn ook het luchtgeveerde onderstel aangepast waaronder verlaagd en tevens is het remsysteem voorzien van grote geventileerde schijven en speciale BRABUS remklauwen.
Volledig op klantwens komt de optische tuning. In dit geval is de auto redelijk ingetogen gelaten, maar de purist herkend hem direct als een BRABUS door de dubbele mistlampen in de voorbumper, de extra lip onder de voorbumper met opdruk en het speciale BRABUS uitlaatsysteem met het herkenbare logo. De velgen zijn een kunstwerk op zich. De 18" Monoblock V velgen zijn 3-delig en zeer kostbaar. Het interieur is origineel gebleven met uitzondering van de tellerunit die een grotere schaal kreeg en BRABUS emblemen.
Wij verkochten deze BRABUS zo'n drie jaar geleden en onlangs kwam de auto weer terug. De auto werd dagelijks gere
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-Benz E-Klasse | De gegoede klasse
Mercedes-Benz maakt een duidelijk onderscheid tussen elektrische en niet elektrische auto's. Daarom biedt het in het segment van de grote reisauto's zowel de de EQE als de E-Klasse aan. De EQE vertegenwoordigt alles wat Mercedes-Benz aan innovatie te bieden heeft. Wat blijft er dan nog over voor de nieuwe E-Klasse?
De Mercedes-Benz E-Klasse houdt vast aan een lange traditie, maar geeft daar voor de generatie W214 wel de meest moderne invulling aan. Fijne PHEV, heel veel luxe en veiligheid.
Plus
- uiterst comfortabel
- uitmuntend infotainment-systeem
- moderne interpretatie van klassiek concept
Min
- hoog verbruik elektromotor
- AMG voorstoelen gaan ten koste van ruimte achterin
- houterig gevoel in rempedaal
Conclusie
Wat is de waarde van de traditionele E-Klasse nu Mercedes-Benz in hetzelfde segment een uiterst innovatieve EQE biedt? Precies die traditie! Niet iedereen voelt zich prettig bij een computer op wielen met een uitstraling van een auto uit de toekomst. Daarom houdt de E-Klasse vast aan het vertrouwde concept van grootsheid, mechanische aandrijving en traditionele vormgeving. Aan dat concept geeft het echter wel de meest moderne invulling. Bovendien onderscheidt Mercedes-Benz zich van andere merken door nog meer nadruk te leggen op comfort.
Uiteindelijk is het verschil tussen een grote elektrische sedan en de E-Klasse als het verschil tussen een bungalow en een villa, padel en tennis, havermelk en koemelk, internet-ondernemer en vastgoed-ondernemer. Kortom: het verschil tussen de nieuwe klasse en de gegoede klasse.