Bouwjaar | 03-01-2014 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 166.915 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | 6-TSK-22 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.993 cc |
Vermogen | 382 kW (520 pk) |
€ 39.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 03-01-2014 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 166.915 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | 6-TSK-22 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.993 cc |
Vermogen | 382 kW (520 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jurjens Automotive |
Contactpersoon | M.W. Jurjens |
Adres | Setheweg 14d |
Postcode | 7942 LB |
Plaats | Meppel |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Bandenmaat: 275/35 R21
Acceleratie (0-100): 4,1 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 515 x 195 x 146 cm
Wielbasis: 299 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.965 kg
Laadvermogen: 625 kg
GVW: 2.590 kg
Max. trekgewicht: 2.300 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Bruin
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 225 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,6 l/100km (1 op 10,4)
Brandstofverbruik in de stad: 13,6 l/100km (1 op 7,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,3 l/100km (1 op 13,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 332 - € 377 per kwartaal
| 520pk | 0-100km/h 4,1 s | Audi Ceramic Brakesystem | BOSE audio | Alcantara hemel | Head-Up display | Full LED Matrix koplampen | Adaptive Cruise control | Lane Assist | Side Assist | Camerasysteem | Massagezetels | Active Noise Cancelling | Stoelventilatie | 4x Stoelverwarming | MMI Touch | Bluetooth audio | DAB+ | Design Selection | Carbon | Standkachel | Soft-Close portieren | 4.0 V8 TFSI | Volledige historie | 2014 | 166.915 km | EUR 39.900 |
Audi S8 4.0 TFSI Quattro Pro Line+ (520pk)
De rode ledjes in de toerenteller behoeden mij de machtige 4.0 V8 BiTurbo op zijn falie te geven. Bij zo'n 4.500 toeren lichten ze op en naarmate de temperaturen van koelvloeistof en olie stijgen verdwijnen ze stuk voor stuk totdat ze allemaal uit zijn en je de V8 zomaar richting 7.500 toeren kunt jagen. Tot die tijd houden wij ons gedeisd en genieten we van het machtige gevoel achter het stuurwiel van de Audi S8. Het duizelt van de knoppen van unieke opties en de displays met informatie, maar het is bovendien een fantastische combinatie van materialen. Het zijn de details die deze S8 ver boven een 'normale' Audi A8 doen stijgen. Het luxe Nappa leder op de zetels is uitgevoerd in fraaie kleur Vermontbraun. Het speciale Design Selection interieur voorziet ook in carbon sierlijsten waarin de caramelbruine kleuren terugkomen. Het leer is niet alleen doorgevoerd over het dashboard, maar ook in de portieren en langs de middenconsole. Ook hier weer de bruine details in de stiksels. Boven je prijkt de zwarte hemel uitgevoerd in alcantara. Het hele aspect bevestigd mij op pad te zijn met iets heel speciaals.
Nog vol van hetgeen ik allemaal ontdek vergeet ik welhaast dat we inmiddels los kunnen. Het was allemaal zo rustgevend in Comfort mode van Audi's Drive Select. Was..., want inmiddels heb ik gekozen voor Dynamic. Direct openen zich de kleppen in het uitlaatsysteem, voelt het onderstel als van beton en het stuurwiel draait extreem zwaar en direct. De 8-traps automaat gooit hem zomaar twee verzetten terug. Ik zet me schrap en vloer het rechterpedaal. Ongeëvenaard, ongenadig en onredelijk har
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi A8 (2010 - 2017) | Moderne beschaving
De Audi A8 is het visitekaartje van Audi. De fijnste materialen, de sterkste motoren en de laatste technische kennis die Audi in huis heeft, komen het eerst beschikbaar in dit topmodel. Wie een A8 rijdt, etaleert daarmee zakelijk succes en een verfijnde smaak. Maar anno 2010 is de grootste, snelste of duurste auto niet meer automatisch de beste of meest begeerlijke auto. Hoe heeft de nieuwe Audi A8 zich aangepast aan deze nieuwe tijd?
De Audi A8 speelt in op de wensen van deze tijd. De techniek en rijeigenschappen blijven top, maar voor 2010 is de uitstraling relatief beschaafd en ligt het verbruik een stuk lager.
Plus
- comfortabel met sportieve ondertoon
- snel en relatief zuinig
- strakke, zakelijke vormgeving
Min
- zeer modern, maar niet uniek zoals Audi wil doen geloven
- bediening MMI niet intuitief
- achterste hoofdsteunen belemmeren zicht in binnenspiegel
Conclusie
Tot voor kort was de grootste, snelste en duurste auto automatisch de beste. Het klimaat is letterlijk en figuurlijk veranderd en Audi heeft zich daar prima aan aangepast. Alhoewel de nieuwe A8 groter en sneller is dan de voorganger, oogt de auto beschaafder en ligt het verbruik significant lager. Dat laatste is vooral te danken aan gewichtsbesparing en heeft bovendien als voordeel dat de auto dynamischer is dan de meeste tegenstrevers.
Als het gaat om elektronica, combineert de nieuwe A8 alles wat de concurrentie biedt en gaat daarbij soms net een stapje verder. Dit betreft zowel het entertainment als de veiligheidssystemen. De combinatie van al die moderne techniek en de lichtgewicht bouw maakt de A8 niet alleen tot een auto waarin menigeen zich graag laat rijden. Dit is een limousine waarvan de eigenaar ook zelf graag het stuur in handen neemt!