Alfa Romeo Giulia 1300ti | Klassieker | Dellorto

€ 19.999,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 08-05-1970
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 82.383 km
Deuren 4
Kenteken DH-49-00 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.290 cc
Vermogen 73 kW (99 pk)

Alfa Romeo Giulia 1300ti | Klassieker | Dellorto


€ 19.999,-

Algemeen

Bouwjaar 08-05-1970
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 82.383 km
Deuren 4
Kenteken DH-49-00 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.290 cc
Vermogen 73 kW (99 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam De Caspers Collectie
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Burg. J.G. Legroweg 108
Postcode 9761 TD
Plaats Eelde
Provincie Drenthe
Land Nederland
Telefoon +31 (0)50 - 3080000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.caspe.rs
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • radio/cd speler

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Ras echte Italiaanse sportsedan met pittige motor en een beeldschoon design.

Alfa Romeo Giulia 1300Ti | Klassieker | Dellorto


- Kenteken: DH-49-00
- Merk: Alfa Romeo
- Model: Giulia
- Tellerstand: 82383 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 4
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1970
- Transmissie: Handgeschakeld 5-versnellingen
- Kleur: rood
- Kleurnaam: Ruby Rosso
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: beige
- Motorinhoud: 1290 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 73 kW / 99pk
- Ledig gewicht: 1020 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
- Emissieklasse: Euro Euro 0


Exterieur

- Buitenspiegel rechts

Infotainment

- Radio CD speler


Nu in onze showroom te bezichtigen: een ras echte Italiaanse sportsedan uit de jaren 70, de Alfa Romeo Giulia 1300Ti

Deze prachtige klassieke sedan oogt misschien onschuldig, maar eind jaren 60 / begin jaren 70 was dit de sportsedan om te hebben. 
Met zijn gretige viercilinder motor, schijfremmen rondom en versnellingsbak met 5 versnellingen bood deze sedan net zoveel rijplezier als praktisch gemak. De Giulia was daarom ook een zeer geliefde auto en zeker in deze uitvoering als 1300Ti.

Turismo Internazionale
De Ti in 1300Ti staat voor Turismo Internazionale, een Italiaanse raceklasse voor sedans en een oude typeaanduiding voor Alfa Romeo's met een 'sportief karakter'. Kenmerkend aan de Ti is de 1290 cc motor met 82 pk afkomstig uit de GT1300 Junior met aangepaste nokkenastiming en inductiesysteem, waardoor de motor een stuk scherper aan voelt. Andere extra's / verbeteringen bestonden uit een 3-spaaks bakkeliet sportstuur en een vernieuwd dashboard. 

Dellorto
Dit specifieke exemplaar heeft nog iets meer pit dan een standaard 1300Ti dankzij toepassing van 2 dubbele Dellorto carburateurs en een vergrote motorinhoud. Dit is een paar jaar geleden uitgevoerd tijdens een grondige motorrevisie. Hiervan is documentatie aanwezig, evenals een uitdraai van de vermogensbank (100 pk op de achterwielen). Met een leeg gewicht van 1020kg is dit met recht een vlotte klassieker te noemen. 

Historie
In 1970 werd deze Giulia nieuw afgeleverd in zijn geboorteland, Italië. Daar heeft de Alfa tot 1993 rond gereden in de omgeving van Milaan waarna hij geïmporteerd is naar Nederland. In 2010 is de carrosserie aangepakt en in 2017 de motor. Zodoende verkeert de Giulia in een zeer keurige staat en rijdt hij als een zonnetje. 

Alle details en historie wordt binnenkort verder uitgewerkt. Deze Italiaanse schone is al wel te bezichtigen in onze showroom voor de geïnteresseerden.

Wil je meer weten?
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.

Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 050-308 0000

Wij helpen je graag verder.
Graag tot ziens bij Caspers!

De Caspers Collectie
Burg. J

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo Giulia | Laatste kans of laten staan?

Bij Alfa Romeo is men blij en somber tegelijk. De Giulia is namelijk vernieuwd voor modeljaar 2023 en dus klaar voor nieuwe uitdagingen. Tegelijkertijd meldt de fabrikant dat dit het laatste model zonder elektrische aandrijving is en daarmee markeert de Giulia het einde van een tijdperk. Is de vernieuwde Alfa Romeo Giulia een auto om te laten staan of juist een laatste kans?

Autotest | Alfa Romeo Giulia Laatste kans of laten staan?

De Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 is een echte liefhebbersauto. Tegenover elektrische perfectie zet de Giulia een traditioneel en puur mechanisch gevoel.

Plus

  • goede prestaties
  • authentiek mechanisch gevoel
  • uitstekend weggedrag

Min

  • hoog verbruik
  • verouderde uitrusting
  • matige ruimte achterin

Conclusie

Is de Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 een laatste kans of een model dat men beter kan laten staan? Dat is puur persoonlijk. Moderne elektrische auto's zijn stiller, (nog) sneller, comfortabeler, schoner, voordeliger en maken het leven dankzij slimme elektronica makkelijker en veiliger. Wie een auto ziet als gebruiksvoorwerp laat de Giulia daarom liever staan.

Het perfectionisme maakt elektrische auto's voor de traditionele autoliefhebber echter steriel en karakterloos. Dat is waarom Alfa Romeo nog steeds kansen ziet voor de Giulia en het model voor 2023 heeft voorzien van een nieuw gezicht en een (iets) rijkere uitrusting. Zakelijke sedans zijn bijna uitgestorven en door de nadruk te leggen op het puristische en mechanische karakter weet de Giulia zich meer dan ooit te onderscheiden. Voor de echte liefhebber is de Giulia dus absoluut een laatste kans.

Deel deze advertentie