Volkswagen T-Cross
Heel gewoon gebleven
De meeste SUV's worden gekocht om het uiterlijk. Autofabrikanten doen er daarom alles aan om hun Sports Utility Vehicle de stoerste, modernste en sportiefste uitstraling te geven. Bij de Volkswagen T-Cross ligt dat anders. De T-Cross is weliswaar anders dan een doorsnee hatchback, maar doet er tegelijkertijd alles aan om zo gewoon en vertrouwd mogelijk te zijn. Nu is de T-Cross vernieuwd voor modeljaar 2024 met een nieuw uiterlijk, een nieuw interieur en modernere elektronica. Is de compacte SUV desondanks gewoon gebleven?
Bij de Volkswagen T-Cross draait alles om het vertrouwde. Ondanks een verjongingskuur is de T-Cross gewoon gebleven met traditionele benzinemotoren en bediening met fysieke knoppen. Goed weggedrag.
Plus
- alles gewoon en vertrouwd
- stoelen voor Europees postuur
- prima rijeigenschappen
Min
- duurder in aanschaf en gebruik dan een volledig elektrische auto
Conclusie
Weet de Volkswagen T-Cross zijn nuchtere karakter te behouden ondanks een verplichte verjongingskuur met heel veel elektronica? Zeker! Op het gebied van luxe en infotainment is de T-Cross bij de tijd, maar dit is absoluut geen rijdende computer geworden. De verplichte veiligheidsvoorzieningen geven de nodige speelruimte en zijn dankzij een zorgvuldig gekozen geluid minder opdringerig dan gewoonlijk. Het uiterlijk en de aankleding zijn zelfs beschaafder geworden, waarmee de T-Cross zich nog nadrukkelijker onderscheidt van de modepopjes en futuristische voertuigen van de concurrentie.
De motoren zijn niet gemoderniseerd sinds 2019. Dat kan als een zwak of een sterk punt worden gezien. De relatief hoge CO2-uitstoot en het relatief hoge verbruik zorgen ervoor dat de T-Cross duurder is in aanschaf en in gebruik dan een volledig elektrische auto (zeker wanneer wordt gekozen voor een luxe uitvoering). Tegelijkertijd bedient de T-Cross hiermee kopers die niet gediend zijn van nieuwe techniek en zich prettiger voelen bij het oude vertrouwde.
Na een week rijden met de T-Cross luidt de conclusie: alles aan deze auto deugt. Echter, omdat de T-Cross op geen enkele manier bijzonder of innovatief is, is er ook niets beter dan gemiddeld. De Volkswagen T-Cross is daarom vernieuwd voor modeljaar 2024 en toch vertrouwd als altijd.
Volkswagen T-Cross 24 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
23.476 km - 2022 € 26.949,- incl. BTW
36.442 km - 2020 € 18.949,-
66.832 km - 2020 € 18.950,- incl. BTW
72.903 km - 2019 € 19.950,- incl. BTW
3.679 km - 2023 € 28.450,- incl. BTW
19.110 km - 2022 € 22.950,- incl. BTW
139.255 km - 2019 € 19.950,- incl. BTW
120.913 km - 2019 € 19.895,- incl. BTW
134.025 km - 2021 € 19.950,- incl. BTW
102.040 km - 2019 € 21.449,- incl. BTW
104.020 km - 2019 € 19.995,-
24.305 km - 2022 € 25.445,- incl. BTW
32.344 km - 2021 € 22.745,-
112.705 km - 2020 € 23.949,- incl. BTW
14.116 km - 2023 n.o.t.k.
15.734 km - 2022 € 30.449,- incl. BTW
120.583 km - 2020 € 19.950,- incl. BTW
47.690 km - 2021 € 20.950,- incl. BTW
44.737 km - 2020 € 21.949,- incl. BTW
122.057 km - 2019 € 19.949,- incl. BTW
165.076 km - 2019 € 15.899,- incl. BTW
8.220 km - 2021 € 24.950,- incl. BTW
18.701 km - 2022 € 29.949,- incl. BTW
105.234 km - 2019 € 15.800,- incl. BTW