Volkswagen Golf 1.4 TSI R Line Wolfsburg Edition / 160PK / ALCANTARA / ST VWM / ECC / CRUISE / +++ /
€ 7.950,-
Bouwjaar | 07-10-2010 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 205.541 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | PK-366-S Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.390 cc |
Vermogen | 117 kW (159 pk) |
Volkswagen Golf 1.4 TSI R Line Wolfsburg Edition / 160PK / ALCANTARA / ST VWM / ECC / CRUISE / +++ /
€ 7.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 07-10-2010 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 205.541 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | PK-366-S Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.390 cc |
Vermogen | 117 kW (159 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Car Store Assen |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | W.A. Scholtenstraat 29 |
Postcode | 9403 AJ |
Plaats | Assen |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)592 - 346616 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carstoreassen.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: okt 2008 - jan 2013
Modelcode: VI, 5K
Technische informatie
Koppel: 240 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 55 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,0 s
Topsnelheid: 220 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 431 x 179 x 150 cm
Wielbasis: 258 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.246 kg
Laadvermogen: 594 kg
GVW: 1.840 kg
Max. trekgewicht: 1.400 kg (ongeremd 670 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 145 g/km
Energielabel: B
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,3 l/100km (1 op 15,9)
Brandstofverbruik in de stad: 8,1 l/100km (1 op 12,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,2 l/100km (1 op 19,2)
Historie
Aantal eigenaren: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 164 - € 179 per kwartaal
Goed onderhouden en rijk uitgerust.
Cilinderkop reeds volledig gereviseerd.
= Bedrijfsinformatie =
In Assen en wijde omtrek staat Car Store Assen al meer dan 20 jaar bekend als leverancier van betrouwbare, scherp geprijsde occasions van dealerkwaliteit. Om door onze snel wisselende voorraad teleurstellingen te voorkomen adviseren wij u voor uw bezoek aan onze showroom even te bellen of de auto van uw keuze nog aanwezig is. Ook uw adres voor export dienstverlening, onderhoud en reparatie, airco service, diagnose en APK. De koffie staat niet klaar, maar wordt vers voor u gezet. Tenaamstelling op locatie. Zet- en drukfouten voorbehouden.
Car Store Assen
W.A. Scholtenstraat 29
9403 AJ Assen
Telefoon 0592-346616
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.