Opel Ampera-e
De laatste druppel
Elektrische auto's zijn voor milieuactivisten en vrekken. Tenminste, dat is de gangbare opinie. Door de techniek te verbeteren en daarmee de laatste praktische bezwaren tegen elektrisch rijden weg te nemen, wil Opel de elektrische auto even gewoon maken als die op benzine of diesel. Is dat gelukt?
De Opel Ampera-e is de eerste elektrische auto met eenzelfde actieradius en eenzelfde prijskaartje als een conventionele auto. De Ampera-e is echter schoner en rijdt beter.
Plus
- grote actieradius tegen een realistische prijs
- ruim en praktisch
- comfortabel, stil, snel en schoon
Min
- Hoog Chevrolet-gehalte, minder Opel-kwaliteit
- weinig gevoel in rempedaal
- geen ingebouwd navigatiesysteem leverbaar
Conclusie
Is Opel erin geslaagd om elektrisch rijden even gewoon te maken als rijden op benzine of diesel? Ja, zonder twijfel. De Opel Ampera-e neemt de laatste bezwaren tegen elektrisch rijden weg. De actieradius en de prijs zijn vergelijkbaar met die van een benzineauto en daarmee komt een eind aan de beperkte inzetbaarheid van elektrische auto's.
Daarbij rijdt de Opel Ampera-e simpelweg beter dan traditionele auto's. De Ampera-e is snel, stil, wendbaar en comfortabel. Ook biedt de Ampera-e heel veel ruimte binnen bescheiden buitenmaten en een rijke uitrusting met veel aandacht voor actieve veiligheid (ongelukken voorkomen).
Kortom: de Opel Ampera-e is de laatste spreekwoordelijke druppel die nodig was om de emmer te doen overlopen. Met de komst van de Opel Ampera-e wordt elektrisch rijden even vanzelfsprekend als rijden op benzine of diesel.
Opel Ampera 10 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
122.959 km - 2012 € 11.448,-
240.008 km - 2012 € 6.950,-
52.288 km - 2020 € 20.950,-
141.310 km - 2019 € 16.500,- incl. BTW
51.439 km - 2020 € 19.445,-
108.880 km - 2013 € 999.999,-
218.923 km - 2012 € 9.948,-
185.025 km - 2013 € 11.295,-
160.880 km - 2019 € 16.450,- incl. BTW
140.972 km - 2017 € 16.350,- incl. BTW