Hyundai Santa Fe (2012 - 2019)
Industrie-terrein-auto
Ambitie kan Hyundai niet ontzegd worden. Een aantal jaren geleden maakte het merk wereldkundig enorm te willen groeien. Getuige het huidige succes van de compacte en middelgrote modellen is dat geen loze belofte geweest. Nu doet de Koreaanse fabrikant wederom een opmerkelijke uitspraak: de nieuwe Santa Fe zou zich kunnen meten met auto's uit een veel hoger segment.
De 3e generatie van de Hyundai Santa Fe is er qua uiterlijk, rijeigenschappen en uitrusting sterk op vooruit gegaan. De prijs is scherp, maar alle waar naar zijn geld.
Plus
- ruim en praktisch
- uiterst comfortabel
- nette prijs
Min
- lichtsensor reageert te traag
- elektrisch verstelbare stoel staat bij instappen te ver naar achteren
Conclusie
Kan de nieuwe Hyundai Santa Fe zich meten met SUV's uit een hogere klasse? Nee. Er is nauwelijks iets op de Santa Fe aan te merken, echter de overmacht en overdaad die kenmerkend zijn voor de premium merken ontbreken. Daar staat echter tegenover dat de Santa Fe beduidend minder kostbaar is. Alhoewel de Santa Fe geen vervanger is voor een premium SUV, is het daarmee wel een nuchter alternatief.
Bij de nieuwe, derde generatie van de Santa Fe ligt de nadruk minder op off-road en avontuur. Het uiterlijk, de rijeigenschappen en de uitrusting bewijzen dat de Santa Fe perfect met de tijd mee is gegaan. Daarmee richt de Santa Fe zich voortaan op dat wat het belangrijkste is: het dagelijkse woon-werkverkeer zo aangenaam mogelijk maken.
Hyundai Santa Fe 8 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
57.778 km - 2021 € 42.450,-
145.906 km - 2012 € 6.450,-
252.597 km - 2004 € 1.399,-
2.999 km - 2023 € 63.945,- incl. BTW
229.878 km - 2007 € 6.250,-
215.879 km - 2008 € 3.950,-
205.015 km - 2008 € 7.495,-
239.995 km - 2010 € 6.950,- excl. BTW